"Badacsony 5" teljesítménytúra

Utolsó módosítás: 2001.07.30

Ahogy az ábrából is látszik, ez nem egy hagyományos túra. A túrakiírás a következő:
Start: Badacsony hajóállomás
Cél: Kisfaludy kilátó és vissza a hajóállomás (hajó indulási időre)
Táv: kb.5 km
Szint: ~200m
Szintidő: ahogy sikerül
Elhihetitek, ez a túra felér egy MontBlanc nehézséggel. No nem a szintemelkedés miatt fáj az ember feje, hanem azért, mert a túrakiíráshoz hozzátartozik az a nehezítés, hogy felfelé menetben az összes útbaeső borkimérő helyre kötelező betérni és meginni egy fröccsöt. Nekünk még csak a "Badacsony 5 - Light" verziója sikerült (kisfröccs ivásokkal), az is csak második nekifutásra a második évben. A normál túrakiírásban természetesen nagyfröccs szerepel, de ez azért kemény dió. A teljesítés csupán a tényleg nyári hónapokban, vagyis júliusban és augusztusban érvényes, mivel egyéb időpontokban a kultúrális központok nem üzemelnek.

Azért, hogy a leendő teljesítők ne essenek abba a hibába, mint mi eláruljuk, hogy eleinte könnyen lehet haladni, a klubok sűrűsége elenyésző. Aki ezen a terepen nem bír ellenállni a kísértésnek és nem egyet hanem többet is megiszik az előírtnál, az könnyen póruljárhat... A klubsűrűség a Kisfaludy-házhoz közeledve egyre nagyobb. Az időtényező sem elhanyagolható: a végén még felfelé is végig rohantunk klubról klubra, mert a hajó ugyebár indult vissza Fonyódra. A többi nyugis klublátogató enyhén hülyének nézhetett minket, amikor rohanva beléptünk, siettettük a kiszolgálót, majd a kezéből kikapva a poharat egyből a fenekére néztünk (a pohárnak) és rohantunk is tovább. A végén már nincsen nehezítő tényező, csupán az erdőben történő rohanás úgy, hogy az ember addigra már alig áll a lábán. Végül azért persze a jó elnyerte jutalmát és elértük a katamaránt. Előtte persze még meg kellett találni az Ágit a badacsonyi bucsusban, aki félúton feladta és visszafordult. Na szóval, aki akarja csinálja utánunk. Minden teljesítőnek ímélben megküldjük az oklevet, és kitűzzük őket eme oldalra, persze csak ha kívánják. Bizonyítékként pedig egy ott készült fényképet, vagy bármi helyi "érték" szkennelt verzióját kérjük "Cser túra oldalainak" ímél címére, amely a főoldalon megtalálható.

Az eddigi teljesítők:

1. E.Ricsi, M.Feri, Cs.Krisztián ---Badacsony 5 Light, 1999---

2. E.Ricsi, M.Feri, Cs.Krisztián ---Badacsony 5 Light, 2000---

3. 2000-ben ismételten teljesítettük a nagy feladatot. 2 héttel előttünk még 3 ismerősünk próbálkozott a hegy legyűrésével, de ez olyan alacsony színvonalon -szinte klublátogatás nélkül- történt, hogy ők nem nevezhetők egyelőre Badacsony 5 teljesítőknek. Mi most egy "levágó", direkt utat választottunk a Kisfaludy-háztól, amely szerintem háromszor annyi időnkbe telt, mint normálba. Főleg mert 3 lépés után mindig visszaestünk vagy kettőt, majd e műveletet mindig 10 perc fekvés és röhögés kísérte.

4. BADACSONY 5, 2001.
    Ricsi, Feri, Cser --- Badacsony 5 Light
    Szanyó --- Badacsony 5 Light, későbbi becsatlakozással
    Ági --- Badacsony 5 Extra Light
    Kele, Tomi --- Badacsony 5 Semi-Hard, badacsonyi csövezéssel

5. 2001. július 28. Ismét és újra. A badacsonyiak nagy örömére kibővült csapatunk ismét nekivágott a szörnyű távnak. Az indulás most is (a csapat nagy része számára) Fonyódról történt, a 12.15-ös hajóval. Csak Szanyó csatlakozott hozzánk később, mivel ő egyenesen Badacsonyig vonatozott, s csak később kezdte el a túrát, s pár állomást kihagyott. Minden új résztvevőt figyelmeztettünk a túra nehézségeire, ám ezen először csak nevettek. Ági lelkem tudta, hogy mi vár az indulókra, így ő lányhoz méltóan csupán néhány helyen kóstolt bele az idei bortermésbe. Mi - a régi résztvevők - már bevetettünk minden egyes "ellenőrző állomáson" (ahol lehetett) egy-egy zsíroskenyeret is. Ez hatásosnak bizonyult, így a B5 történetében először egy egyéni expedícióval még az északi oldal bazaltorgonáit is volt erőm meglátogatni. A többiek lefele menet is betértek a Kisfaludy ház előtti ivóba. Kár volt. Onnan már nem bírtak elindulni, s az extra későn (este 10-kor) induló "borhajót" sem sikerült a két semi-hard verziós teljesítőnek elérnie. Beszédkészség hiányában a mobiltelefon nem bizonyult jó kommunikációs eszköznek, ám az SMS sem működött, mivel a telefon képernyőjéig el is kell látni. Na most ez sem ment már. Este 10-kor, az induló hajón csupán azt tudtuk detektálni, hogy ketten hiányoznak. Tomi 2 perccel késte le a hajót, Kele pedig isten tudja hánnyal. Ő csupán reggelre döbbent erre a tényre rá, mikor a hosszú keresgélés után sem talált rá Feri fonyódi házára Badacsonyban. Vajh' miért...? Ők a reggeli hajóval jöttek. A túra veszteségei közé tartozik egy mobiltelefon is, mely valahol elhagyódott. Továbbá közzé szeretnék tenni egy teszteredményt is: egy Ericsson T10 3 méteres zuhanás és kőre érkezés után is üzemképes tud maradni. (Az Ericsson cég nagylelkű adományait a 3233-badacsony-4567 számlaszámra várom)
    Alnevek értelmezése:
    - Light: kocsmánként 1 dl bor (simán, vagy fröccsként), csúcsmászással
    - Extra Light: néhány deci bor csupán az út teljes hosszában, csúcsmászással
    - Semi-Hard: kocsmánként min. 1 dl bor, de úgy minden második helyen 2 dl, csúcsmászással
    - Hard: minden helyen 2 dl bor, csúcsmászással (ezidáig senki által nem teljesített verzió)